تانکر چرخ دار چیست؟

تانکرهای چرخ‌دار، یکی از انواع تانکرهای آبی هستند که  در امور صنعی یا برای انتقال  آب به زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شوند. البته در حال حاضر تانکرهای چرخ دار اغلب  آبیاری زمین‌های کشاورزی و یا تامین آب دام استفاده می‌شوند. تانکرهای چرخ‌دار به ماشین‌هایی نظیر  تراکتور متصل می‌شوند و توسط آن‌ها در زمین‌های کشاورزی به حرکت درمی‌آیند.

تانکرهای چرخ‌دار معمولاً کوچک‌تر از تانکرهای ماشینی یا تانکرهای زمینی هستند. تانکر چرخدار تراکتور به‌صورت دوچرخ یا چهارچرخ تولید می‌شوند.

قیمت تانکر چرخ دار

قیمت تانکرهای چرخ‌دار در تاریخ 1402/12/9 از حداقل 35 میلیون تومان برای تانکر چرخدار 2000 لیتری تا حداکثر 150 میلیون تومان برای تانکرهای ۶۰۰۰ لیتری است. این قیمت‌گذاری برای تانکرهای چرخ‌دار با ورق گالوانیزه است. در ادامه به عوامل تأثیرگذار در قیمت تانکرهای چرخ‌دار اشاره می‌کنیم؛ بامطالعه این موارد می‌توان درک دقیق‌تر در مورد خصوصیات تانکر و قیمت‌های آن داشته باشید.

تانکرهای چرخ‌دار در ظرفیت‌ها ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ لیتری تولید می‌شوند؛ ازاین‌رو بازه قیمتی این تانکرها تا حدودی مشخص است مانند قیمت تانکر آب 2000 لیتری گالوانیزه چرخدار.  اما به طور کلی قیمت تانکر چرخ‌دار به ظرفیت تانکر، کیفیت قطعات مورداستفاده و ورق تانکر بستگی دارد. در زیر این موارد را بررسی می‌کنیم:

عوامل موثر در قیمت تانکر چرخدار

ظرفیت تانکر: هرچقدر ظرفیت تانکر بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است؛ زیرا علاوه بر اینکه ورق بیشتری برای تولید آن نیاز است، سایر قطعات موردنیاز آن نیز ارتقاء می‌یابند.

کیفیت قطعات: قطعات در کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شود. هرچقدر قطعه باکیفیت‌تر بوده یا از برند معتبرتری باشد، قیمت تمام‌شده تانکر بیشتر خواهد بود.

ورق تانکر: تانکرهای چرخ‌دار را می‌توان با ورق‌های گالوانیزه و استیل تولید کرد؛ ورق استیل قیمت بالاتری از ورق گالوانیزه دارد.

برای استعلام بروز قیمت تانکر چرخ دار با ما تماس بگیرید:   ۰۹۱۰۸۹۱۰۰۹۴

قطعات تانکر چرخ دار

قطعات اصلی تانکر چرخ دار

تانکر چرخ دار از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که در زیر برخی از مهمترین این قطعات را ذکر می کنیم:

1-مخزن تانکر چرخدار: تانکر چرخ دارا دارای یک مخزن عموماً فلزی می باشد.

2- شاسی تانکر چرخدار: تانکر چرخ دار بر روی یک شاسی فلزی نصب می شود.

3- اتصالات بین مخزن و شاسی: مخزن فلزی توسط اتصالات فلزی اغلب فلزی به شاسی متصل می شوند.

4-چرخ ها: تانکر چرخ دار دارای چرخ های لاستیکی است. این تانکرها ممکن است دو یا چند چرخ(به تعداد زوج) داشته باشند.

5-یرآق آلات اتصال به ماشین: تانکر فلزی دارای یرآق آلاتی برای اتصال تانکر به ماشین یا تراکتور هستند.

تانکر چرخ دار را برای چه کاربردی خریداری کنیم؟

اگر قصد انتقال آب برای آبیاری در صنایع و مصارف مختلف مانند کشاورزی یا ساخت و ساز را دارید، اگر امکان استفاده از آب لوله کشی یا تانکرهای بزرگ در محیط شما وجود نداشته باشد، استفاده از تانکر آب چرخدار یا مخزن چرخ دار می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

البته بهتر است بیان کنیم که گاهی برای پر کردن استخرها مخصوصا در باغ ها نیز امکان استفاده از تانکر آب بزرگ وجود ندارد. پس می توان از مخزن آب به صورت چرخ دار استفاده کرد تا به راحتی آب رسانی را انجام داد.

تانکرهای چرخدار مایع معمولا در کاربردهای صنعتی و کشاورزی استفاده می شوند.
تانکر چرخ دار
تانکر چرخ دار

ویژگی های تانکر چرخ دار

تانکر چرخ‌دار مانند هر وسیله دیگر دارای ویژگی‌ها و مشخصات خاص است که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه کرد. تانکرهای چرخ‌دار را می‌توان به دو صورت فلزی و پلاستیکی تولید کرد؛ اما عموماً تانکر فلزی چرخ‌دار بیشتر از پلاستیکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. جنس فلز ورق فولادی، گالوانیزه یا  استیل است که در این میان تانکر چرخ‌دار گالوانیزه بیشترین کاربرد را دارد. به دلیل قیمت پایین‌تر شکل مخزن معمولاً استوانه‌ای، بیضی یا اشمیتی است.

مخزن چرخ‌دار گالوانیزه روی یک شاسی قرار دارد که از فنر، شافت، چرخ و غیره تشکیل‌شده است‌. چرخ‌های شاسی معمولاً از نوع نیسان یا خاور است. مخزن فلزی چرخ‌دار امکان تردد در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور را دارا هستند.

تانکرهای چرخ‌دار نسبت به سایر تانکرها ظرفیت‌های کمتری دارند؛ این تانکرها معمولاً در ظرفیت‌ها  ۲۰۰۰ لیتر تا ۶۰۰۰ لیتر تولید می‌شوند. ازاین‌رو قیمت این تانکرها در محدوده مشخصی است.

تانکرهای ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ لیتری دارای دوچرخ هستند؛ اما تانکرهای ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ لیتری بایستی ۴ چرخ باشند. در تانکرهای چرخ‌دار ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ لیتری از لاستیک‌ها و توپی‌های نیسان استفاده می‌شود؛ درحالی‌که در تانکرهای ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ لیتری بایستی از لاستیک و توپی خاور استفاده کرد.

همچنین در مخازن چرخ‌دار ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ لیتری از شاسی‌های ۱۲ استفاده می‌شود درحالی‌که در تانکرهای ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ لیتری از شاسی‌های ۱۴ و ۱۶ استفاده می‌شود.

در تولید تانکرهای چرخ دار گالوانیزه معمولاً برای هر سایزی،  از ورق های گالوانیزه ۲٫۵ استفاده می شود.

تانکر چرخ دار نو بخریم یا دست دوم؟

ممکن است این سوال به عنوان خریداری برای شما نیز پیش آمده باشد که تانکر چرخ دار نو ارزش خرید را دارد یا تانکر چرخ دار دست دوم را انتخاب کنم؟ اگر قرار است از تانکر چرخ دار زمان زیادی استفاده کنید و به عنوان یک مخزن آب دائمی برای شما کار کند، پس نیاز است تا این نوع از تانکر را نو خریداری کنیم. در این صورت می توان زمان زیادی از تانکر استفاده کرد. در غیر این صورت اگر قرار است به صورت مقطعی از تانکر چرخ دار استفاده کنیم، تانکر چرخ دار دسته دوم بهترین گزینه است. همچنین قیمت تانکر چرخدار دست دوم نسبت به تانکر آب چرخدار نو کمتر است.

نمونه تانکر چرخ دار تانکرسازی مهر
نمونه تانکر چرخ دار تانکرسازی مهر
  • خریدوفروش تانکر چرخ‌دار

تانکر چرخ‌دار وسیله است که در شرایط و مکان‌های خاص استفاده می‌شود. برای مثال کشاورزی که ممکن است زمینی داشته باشد و از تانکرهای چرخ‌دار استفاده کند؛ پس از مدت‌زمانی ممکن است زمین را بفروشد یا بازنشسته شود و … . ازاین‌رو ممکن است دیگر به تانکر نیازی نداشته باشد.

ما در تانکر سازی مهر در کنار تولید و فروش تانکر چرخ‌دار، خرید تانکر چرخ‌دار دست‌دوم  را نیز انجام می‌دهیم. ما تانکرهای چرخ‌دار دست‌دوم را باقیمت بسیار مناسب از فروشندگان خریداری می‌کنند؛ البته به‌شرط سالم بودن. سپس با انجام سرویس‌های لازم این تانکرها را با عنوان تانکر چرخ‌دار دست‌دوم به فروش می‌رسانیم,

ازاین‌رو اگر تانکر دست‌دومی دارید که می‌خواهید بفروشید و یا قصد خرید تانکر دست‌دوم نو دارید، تانکر سازی مهر یکی از بهترین گزینه‌ها است. ما تانکرهای چرخ‌دار دست‌دوم  را باقیمت مناسب خریدوفروش می‌کنیم.

تامین قطعات تانکر چرخ دار

قطعات تانکر چرخ دار کمتر در هر فروشگاه یا مغازه‌ای یافت نمی‌شود؛ زیرا این تانکرها محصولاتی خاص و نسبتاً کم مصرف هستند. از این رو مصرف‌کنندگان این تانکرها در صورت بروز مشکل برای قطعه ممکن است با مشکل تامین سریع قطعه مواجه شوند. یکی از این قطعات لاستیک تانکر چرخ دار است. لاستیک‌های تانکرهای چرخ دار با لاستیک‌های وسایل نقلیه دیگر متفاوت هستند؛ از این رو کمتر یافت می‌شوند. برخی از قطعات تانکرهای چرخ دار نیز بایستی به صورت اختصاصی تولید شوند. با توجه به این مشکل، ما در تانکرسازی مهر، اقدام به تولید و تامین قطعات تانکرهای چرخ دار می‌کنیم.

تانکرسازی مهر از بزرگترین تامین‌کنندگان قطعات تانکرهای چرخ دار است. ما از تمامی نقاط کشور مراجعه‌کنندگانی برای خرید قطعات داریم. قطعات تولید شده در این مرکز از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه ساخته می‌شود.

این تامین قطعات شامل گستره وسیعی از محصولات می‌شود؛ از جمله لاستیک‌های مقاوم با کیفیت بالا که به صورت خاص برای تانکرهای چرخ دار تولید می‌شوند. همچنین، برخی از قطعات اصلی نظیر شاسی تانکر چرخدار، سیستم ترمز، و سیستم انتقال نیز به صورت دقیق و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته تولید می‌شوند.

تضمین کیفیت و قابلیت اطمینان از قطعات تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است. ما به دقت نظارت کیفیت را در هر مرحله از تولید انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل شود که محصولات ما با استانداردهای بین‌المللی هماهنگی دارند.

با انعطاف پذیری در تولید و توزیع، ما توانایی تأمین سریع واحد‌های قطعات را داریم. این امکان به مشتریان اجازه می‌دهد که به راحتی قطعات مورد نیاز خود را تهیه کرده و به تعمیرات یا تغییرات لازم بپردازند.

اگر شما نیز به دنبال تأمین قطعات تانکر چرخ دار با کیفیت و قابل اعتماد هستید، به ما اطمینان دهید که در تانکرسازی مهر، مشتاقانه آماده‌ایم تا نیازهای شما را برآورده سازیم و از تجربه مطمئنی برخوردار شوید.